لوسترهای کلاسیک چه ویژگی‌هایی دارند؟

لوسترهای کلاسیک چه ویژگی­‌هایی دارند؟

امروز سعی داریم تا در لوستر تندیس به بررسی ویژگی‌های انواع لوستر کلاسیک بپردازیم و پی ببریم که برای چه دکوراسیونی مناسب و هماهنگ هستند. نامی که به صورت کامل یک لوستر کلاسیک را معرفی می‌کند "Classic chandelier" است. این سبک لوستر به صورت آویز از سقف طراحی شده است و بر خلاف آویزهای مدرن اجزا و جزئیات زیادی دارد.

منشا لوسترهای کلاسیک را می توان در کشور اروپایی معروف به جمهوری چک جستجو کرد. آن‌ها (لوسترهای بوهمی) از کریستال‌هایی استفاده می‌کنند که عمدتاً در سیلسیا، بوهمیا و سایر مناطق به صورت دست‌ساز تولید می شوند.

اغلب خانواده لوسترهای کلاسیک به صورت شاخه­‌ای طراحی و ساخته می­‌شوند و فارغ از ماده اصلی تشکیل دهنده لوستر شکل ظاهری شبیه به هم دارند. لوستر کلاسیک معمولا جدای از این که از جنس برنج یا بلور و کریستال باشد؛ در سر هر شاخه یک شعله روشنایی دارد. در لوسترهای برنجی ممکن است دو شعله روشنایی در هر شاخه طراحی و تعبیه شود که شاخه دوبل نامیده می‌شود.

شاخه آرامیس انتیک رنگ

شاخه دوبل آرامیس آنتیک 

در انواع لوستر کلاسیک در لوستر تندیس، منبع روشنایی به صورت لامپ بر روی شاخه تعبیه می‌شود که ممکن است با نصب لاله‌های کریستالی پوشانده شود.

مهم‌ترین و جذابترین بخش یک لوستر کلاسیک در لوستر تندیس استفاده از آرایه‌هایی از منشورهای کریستالی آویزان هست تا فضا را با نور شکسته روشن کنند. این قطعات کریستالی تنوع فرمی زیادی به صورت گوی، برگ، بیضی و یا کشیده با انواع و اقسام نام‌ها دارند. این در حالی است که معمولا در لوسترهای مدرن و مینیمال منبع روشنایی مستقیما به محیط نور می‌تابد.

نکته بسیار مهم در طراحی یک لوستر کلاسیک، در لوستر تندیس رنگ لوستر است. معمولا خانواده رنگ‌های طلایی، آنتیک، کرم_شامپاین، شامپاینی و رنگ بلوری شفاف اصلی‌ترین ترکیب رنگ در لوسترهای کلاسیک ما هستند.


لوستر پانیذ انتیک

لوستر پانیذ شاخه دوبل بزرگ آنتیک


لوستر باکارا عسلی رنگ

لوستر خطی عسلی باکارا

آیا لوسترهای کلاسیک تنها برای دکوراسیون کلاسیک مناسب هستند؟

لوسترهای کلاسیک به طور معمول در خانه‌هایی با مبلمان استیل و فرش‌های پر نقش و نگار و دکور پر زرق و برق دیده می‌شوند. اما چطور در خانه‌های امروزی که دکوراسیون ساده‌تری دارند از این سبک لوستر استفاده کنیم؟ رنگ! وقتی یک لوستر با طراحی کلاسیک به رنگ‌های زنده و براق یا متفاوت در می‌آید کاملا با فضای مدرن یا نئوکلاسیک تطبیق پیدا می‌کند.

برای انتخاب بهترین رنگ برای لوستر کلاسیک خود لوستر تندیس پیشنهاد می‌کند که به حس و علاقه خود اعتماد کنید همیشه حس شما بهترین پاسخ است. اما اگر چیزی در ذهن ندارید چند فرمول ساده به شما کمک خواهد کرد. 

 رنگ زنده و خاص که در جزئیات دکوراسیون تکرار شده و سطح کمی دارد. به عنوان نمونه رنگ گل قالی یا پرده و یا گل کاغذ دیواری

 رنگی هم خانواده با رنگ های دکوراسیون مثلا کرم در کنار طلایی و شامپاینی

 رنگ های بلوری شفاف و خانواده رنگی گرم


آیا لوسترهای کلاسیک از مد افتاده‌اند؟

لوسترهای کلاسیک هرگز از مد نمی‌افتند زیرا همیشه دکوراسیون کلاسیک علاقه‌مندان خاص خود را دارد. اگر یک لوستر کلاسیک دارید که دوست دارید کمی تغییر کند و جذاب‌تر شود گزینه‌هایی مانند تغییر رنگ، تغییر کریستال‌های آویز، برداشتن یا گذاشتن لاله و یا شید می تواند راه حل خوبی باشد.

گران ترین برند لوسترهای کلاسیک در جهان کدام است؟

باکارا. شرکت فرانسوی Baccarat از سال 1764 نام شماره یک در کریستال های لوکس بوده است. آنها در حال حاضر جواهرات کریستالی مجلل، ظروف، دکور و نورپردازی را تولید می کنند که لوسترهای باکارا از گران ترین و پرطرفدارترین ها در جهان هستند. اگر کمی دقت کنید می‌توانید نمونه اصیل این طرح را در حرم امام هشتم (ع) ملاحظه کنید.

 

 

لوتر باکارات رنگ بلوری شفاف

لوستر گرد سالنی باکارا بلوری شفاف 

سفارش آنلاین

مطالب مرتبط:
whatsapp   instagram   telegram

قبل از نهایی کردن خرید، برای اطمینان از صحت قیمت ها با ما تماس بگیرید