یک لوستر مدرن دارای چه ویژگی­هایی است و با چه دکوراسیونی همخوانی دارد؟

لوسترها و لایتینگ­‌های سبک مدرن یکی از محبوبترین و پرکاربردترین سبک­‌های طراحی است و همواره در میان مخاطبان لوستر تندیس از اقبال ویژه‌­ای برخوردار هستند. با توجه به این­‌که این سبک بخش مهمی از دکوراسیون فضای مدرن را تشکیل می­‌دهد بر آن شدیم تا ویژگی­‌های انواع لوستر و اجزا دکوراسیون مدرن را معرفی کنیم.

در حالی که لوسترهای کلاسیک دارای تزئینات و آرایه‌هایی از منشورهای کریستالی آویزان هستند تا اتاق را با تلالو شکست نور روشن کنند؛ لوسترهای مدرن معاصر طراحی مینیمال یا در فارسی کمینه­‌گرایانه­‌تری دارند که معمولا ساده تر هستند و اتاق را با نور مستقیم لامپ­‌ها روشن می­‌کنند، که گاهی اوقات با حباب و دیفیوزر که هر لامپ را می پوشاند نیز مجهز شده است.

لوسترهای مدرن از نظر ظاهر و مواد به کار رفته تنوع فراوانی دارند. ولی ویژگی کلی آن­ها در درجه نخست طراحی ساده، خلاقانه و کاربردگرایانه است. یک لوستر مدرن می­‌تواند فرمی ارگانیک (با الهام از طبیعت) و یا طرح هندسی داشته باشد اما همیشه با حداقل تزئینات طراحی شده و در حقیقت خصوصیت اصلی در ظاهر یک لوستر مدرن ظاهر ساده و با حداقل آرایه است.

بیایید تا در کنار لوستر تندیس این مورد را به طور دقیق‌­تر بررسی کنیم. آیا متوجه ویژگی­‌های خاص لوسترها و لایتینگ­‌های مدرن شده‌­اید که آن­ها را از سایر محصولات روشنایی سنتی و کلاسیک متمایز می­‌کنند؟ برخی از این مشخصات عبارتند از:

  1. استفاده از شکل­های ساده، خلوت و هندسی مانند دایره مستطیل یا مربع در فرم اصلی لوستر یا لایتینگ و محصولاتی نظیر آباژورها و گاهی فرم­‌های ارگانیک که طراحی زیبا و جذابی به آن­ها می­‌بخشد.
  2. در بیشتر لوسترها طراحی ساده و حداقلی به صورت سطوح یک­پارچه با پرهیز از جزئیات به صورتی که حداقل جزئیات در هماهنگی با کل فرم و بافت یک­پارچه لوستر است.
  3. استفاده از رنگ­‌های آرام و مات مانند خاکستری، مشکی، طلایی، نقره­‌ای، سفید و بژ در هارمونی با دکوراسیون مینیمال و گاهی رنگ های شاد و زنده در هارمونی و یا کنتراست رنگی با سایر رنگ­‌ها در دیگر زیرشاخه­‌های خانواده سبک مدرن مانند لوسترهای مولتی­‌کالر در کوراسیون سبک پاپ که در مقاله­‌های بعدی به تفصیل به شرح بخش رنگ­‌ها خواهیم پرداخت.
  4. استفاده از مواد جدید و فناوری­‌های نوین مانند منابع روشنایی SMD و یا ریمو­ت کنترل­‌ها و دیمرها جهت کنترل رنگ و شدت نور و یا آلیاژهای فلزی جدید با روش­‌های تولید خاص.
  5. توجه به ارگونومی به عنوان علم بهینه­‌سازی طراحی و ساخت اجزا و تجهیزات برای ایجاد راحتی، ایمنی و کارآیی. در لوستر مواردی هم­چون ارتفاع نصب لوستر، دیفیوزر­ها برای پخش نور و جلوگیری از شدت و ایجاد خیرگی، دیمرها برای کاهش شدت نور نام برد که بهترین راحتی و کارآیی را برای کاربر فراهم می­‌کنند.

ویژگی­های دکوراسیون مدرن از نظر انتخاب فرش، پرده یا مبل متناسب با لوستر چیست؟

دکوراسیون و چیدمان مدرن به طراحی داخلی فضا­ها با استفاده از محصولات و طرح‌­های جدید اشاره دارد که نیاز است در کنار یک لوستر مدرن، فرش، پرده­ و مبلمان نیز با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. توجه داشته باشید که قوانین سبک مدرن درباره باقی محصولات در چیدمان منزل شما هم صدق می­‌کند و اگر از اصول توصیه شده توسط لوستر تندیس در بخش نخست مقاله مانند انتخاب رنگ­‌ها، طراحی همخوان و هماهنگی اجزا استفاده نمایید یک چیدمان مدرن و بی نقص خواهید داشت.

 

چند نشان تجاری مطرح در تولید لوستر مدرن در جهان

در بازار طراحی و تولید انواع لوسترهای مدرن در جهان برندهای معتبر و مشهور بسیاری در جهان وجود دارد که در این­جا به تعدادی از آن­ها اشاره می­کنیم.

نشان تجاری SWAROVSKI

این برند در کشور اتریش واقع است و در کنار تولید جواهرات و لوسترهای کلاسیک در زمینه طراحی و تولید لوسترهای مدرن به شهرت جهانی رسیده است. برند SWAROVSKI با استفاده از کریستال­های با کیفیت بالا و جذاب خود محصولاتی منحصر به فرد تولید می­کند و در دهه 90 در نمایشگاه بین­‌ا‌لمللی لوستر تهران حضور داشته است.

نشان تجاریFLOS

این برند در کشور ایتالیا مستقر است و با طراحی­‌های خلاانه و مدرن، یکی از برندهای برجسته در زمینه تولید لوسترهای مدرن شناخته میشود.

نشان تجاری MOOOI

این شرکت در هلند واقع شده است و لوسترهای مدرن و خلاانه با طراحی منحصر به فرد تولید می­‌کند.

 

سفارش آنلاین

مطالب مرتبط:
whatsapp   instagram   telegram

قبل از نهایی کردن خرید، برای اطمینان از صحت قیمت ها با ما تماس بگیرید