رنگ‌ لوستر چگونه با دکوراسیون ست می‌شود؟

کدام رنگ لوستر و آباژور مناسب دکوراسیون اتاق من است؟

آیا دکوراسیون اتاقتان کامل شده و فقط انتخاب لوستر و اکسسوری­‌ها باقی مانده است؟ و یا انتخاب رنگ همه اجزا را منوط به مشخص شدن رنگ لوستر قرار داده­‌اید؟ با توجه به تنوع رنگی فراوان لوسترها به عنوان یکی از مهم­ترین وسایل دکوری در دکوراسیون داخلی، با ما در لوستر تندیس همراه باشید تا به برسی متداول­ترین قوانین و شیوه­‌های انتخاب رنگ در دکوراسیون بپردازیم و محبوب­ترین رنگ­ها را در هر سبک به شمار معرفی کنیم. معمولا در دکوراسیون داخلی دانش تخصصی برای انتخاب رنگ­ها وجود دارد که برای بهره‌­گیری از آن یا باید از مشاوران لوستر تندیس در دکوراسیون داخلی کمک بگیرید و اگر علاقه‌­مند هستید این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

رنگ سرخابی لوستر در دکوراسیون

برای انتخاب رنگ لوسترم به چه چیزهایی توجه کنم؟

لوستر تندیس پیشنهاد می­‌کند برای انتخاب رنگ لوستر اتاق خود به چند مورد توجه کنید:

  • مهم­تر از همه سلیقه و علاقه شخصی­تان.
  • رنگ دیوارها که در صورت خاص و متفاوت بودن روی رنگ لوستر اثر می­‌گذارد.
  • توجه به اندازه لوستر که برای اتاق­‌های کوچک بهتر است از رنگ­های روشن استفاده کنید تا ظاهر اتاق بزرگتر به نظر برسد.
  • سبک دکوراسیون و سبک لوستر اتاق که به دلیل تفصیل در مقاله‌­های مستقل به آن پرداخته‌­ایم.
  • تعادل رنگی با رنگ سایر اجزا اتاق

 لوستر رنگی

آیا ست کردن رنگ­‌ها نیاز به دانش تخصصی دارد؟

برای استفاده و آشنایی مختصر با علم رنگ بایستی با «دایره رنگ­‌ها»، «رنگ­‌های گرم»، «رنگ­‌های سرد» و «رنگ­‌های خنثی» آشنا شده و نحوه استفاده از آن­‌ها را در دکوراسیون و ست کردن رنگ­‌ها در یابیم.

دایره رنگی

دایره رنگی ایتن (Itten Color Wheel) نوعی نمودار است که برای نشان دادن ارتباط رنگ­‌ها با یکدیگر و انتخاب رنگ­‌های سازگار در دکوراسیون، طراحی شده است. دایره رنگی ایتن شامل 12 رنگ اصلی می­‌شود که در تصویر مشخص است و به دو دسته رنگ­‌های گرم و سرد تقسیم می‌­شوند. رنگ­‌های گرم شامل قرمز، نارنجی، و زرد هستند و رنگ­‌های سرد شامل آبی و سبز و بنفش هستند.

دایره رنگی ایتن به عنوان یک ابزار بسیار مفید در دکوراسیون داخلی، به ما کمک می­‌کند تا رنگ‌­های سازگار با یکدیگر را انتخاب و ست کنیم تا تعادل رنگی در دکوراسیون اتاق برقرار شود. هر چه چرخه رنگ کامل­تر می­‌شود تنوع رنگی و انتخاب­‌های بیشتری به ما معرفی می­‌کند که در تصویر چند نمونه ذکر شده است. در ادامه به کارآمدترین انتخاب‌­های رنگی برای لوستر اتاق در هر سبک دکوراسیون خواهیم پرداخت.

انتخاب رنگ لوستر در دکوراسیون

تاثیر انتخاب لوستر برای چیدمان­های رنگی مختلف

 تک رنگ

در این نوع چیدمان رنگی، از یک رنگ تکرار شونده با تنالیته­‌های متفاوت برای وسایل دکوری از جمله لوستر استفاده می­‌شود.این چیدمان احساس آرامش و تعادل را به اتاق شما می‌­بخشد و برای اتاق­‌های کوچک و متوسط مناسب است.

رنگ­‌های مکمل

در دایره رنگی ایتن رنگ­‌های دو تایی (که به آن­ها رنگ­های تکمیلی یا مکمل می­گویند) نیز به صورت قطری مقابل هم قرار دارند. به عنوا مثال قرمز و سبز که در چیدمان­های شب یلدا دیده می­‌شود و یا نارنجی و آبی و هم‌­چنین زرد و بنفش و سایر رنگ­هایی که در یک چیدمان قطری به عنوان رنگ­‌های مکمل در دایره رنگ مقابل هم قرار دارند. استفاده از چیدمان مکمل برای ترکیب رنگی لوستر و زمینه جذابیت و شادابی بسیاری به اتاق می‌­بخشد و می­‌تواند در سطوح کمتر برای اتاق خواب و در سطوح بیشتر برای اتاق کودک و یا فروشگاه‌­هایی که قصد جلب توجه مشتری را دارند مناسب باشد.

لوستر رنگی  

لوستر رنگی

 

هارمونی رنگ­های گرم

به رنگ­‌های گرم که پیشتر نام برده شدند، رنگ­‌های طلایی، عسلی، شامپاینی و آنتیک را به عنوان رنگ­‌های پرطرفدار حوزه لوستر اضافه کنید. انتخاب هارمونی رنگی گرم در لوسترها در کنار فرش‌­ها، پرده­‌ها و سایر وسایل منزل به دلیل طبیعت گرم و روشنی که دارند، حس گرما، خوشایند و رویایی بودن می­‌دهد.

لوستر رنگی

لوستر رنگی

هارمونی رنگ­های سرد

هارمونی رنگ­‌های سرد به عنوان رنگ­‌هایی مانند آبی، سورمه‌­ای، انواع بنفش و انواع سبز ظاهری خنثی و آرامش­‌بخش دارند و احساس آرامش و خنکی را به اتاق شما می­‌بخشند.

  لوستررنگی

لوستر رنگی  

رنگ­های خنثی در لوستر

در این قسمت با توجه به اهمیت و مخاطب فراوان رنگ­های خنثی در سبک­‌های دکوراسیون، در ایران لوستر تندیس به معرفی مختصر رنگ­‌های خنثی در دکوراسیون داخلی و برخی قواعد ویژه آن­ها می­‌پردازد. رنگ‌­های خنثی در دکوراسیون شامل رنگ­‌های سفید، مشکی، خاکستری­ و نقره‌­ای و بلوری شفاف است. این رنگ‌­ها به دلیل این­‌که با تمامی رنگ­‌ها سازگاری دارند، به عنوان رنگ‌­های پایه در دکوراسیون شناخته می­‌شوند و احساسی از آرامش و تعادل به اتاق می‌­بخشند.

رنگ سفید به عنوان رنگی خنثی و روشن، استفاده بسیاری در سطوح کسترده مانند دیوارها دارد و به علت سازگاری با تمام رنگ­ها در لوسترها بسیار پر کاربرد است و احساس فضای بزرگتری را منتقل می­‌کند. رنگ بلوری شفاف هم نظیر این حس و کاربرد را دارد.

یک نکته مهم در زمینه خاکستری­‌های گرم و یا خاکستری­‌های سرد این است که هرگز این دو دسته رنگی را در انتخاب لوستر برای دکوراسیون با یکدیگر ست نکنید.

لوستر رنگی

لوستر رنگی

انتخاب­‌های ساده و سریع

لوستر تندیس پیشنهاد­های ساده و میان­بری هم برای افرادی که حوصله پژوهش و کنکاو در علم رنگ را ندارند دارد. در یک روش متداول برای انتخاب رنگ لوستر، برای حفظ تعادل رنگی در فضای اتاق، نخست مهم‌­ترین المان را انتخاب کنید (می‌­تواند فرش یا آباژور و یا خود لوستر باشد). در مرحله دوم رنگی با هویت خنثی یا سبک را در سطوح گسترده استفاده کنید و در نهایت رنگ سوم یا هر یک از رنگ­‌های بعدی رنگی است که باعث تعادل بین رنگ شاخص و رنگ خنثی می­‌شود.

در روش متداول دوم لوستر تندیس پیشنهاد می­‌کند، با توجه به این­که لوستر سطح کمی از فضای اتاق را به خود اختصاص داده است و با این حال به علت جایگاهش تاثیر زیادی روی حس فضا دارد؛ از رنگ­‌هایی که در بخشی از دکوراسیون فضا در جزئیات تکرار شده است بهره گرفته می­‌شود. مانند رنگ گل کاغذ دیواری یا گل پرده­‌ها و فرش، تابلوهای روی دیوار و یا شید آباژور.

لوستر رنگی

لوستر رنگی

در نهایت پیشنهاد لوستر تندیس این است که اولویت مهم شما برای انتخاب رنگ­ لوستر در چیدمان رنگی اتاقتان بایستی حتما توجه به سلیقه خود و نیازهای دکوراسیون اتاق باشد.

سفارش آنلاین

مطالب مرتبط:
whatsapp   instagram   telegram

قبل از نهایی کردن خرید، برای اطمینان از صحت قیمت ها با ما تماس بگیرید