روش اصولی تمیز نمودن لوسترهای کریستالی و بلوری

در این مقاله لوستر تندیس در صدد بر آمده تا شما را برای تمیزکاری بدنه لوسترهای بلوری از غبار و آلودگی برای جلوگیری از کدر شدن شاخه های شفاف و افزایش تلالو کریستال های لوستر، کمک بنماید. لوسترها به علت گرد و غبار موجود در هوا بر حسب مکان قرارگیری در فضا کدر شده و نمای اولیه‌ی خود را از دست می‌دهند. برای تمیز کردن، لوسترهای بلوری لوستر تندیس لازم نیست همیشه خود را به مشقت بیاندازید و قطعات آن را جدا کنید؛ در اینجا لوستر تندیس شما را با راهکارهایی آشنا می کند که به کمک آنها بدون جدا کردن قطعات، بتوانید به درستترین شیوه لوستر خود را تمیز کنید. لوستر تندیس امیدوار است که این مطلب در تمیز نمودن لوستر شما را یاری نماید تا دچار مشکلات احتمالی مانند شکست یا تغییر رنگ بدنه نشوید.

مواد لازم: دستمال پارچه ای نرم نمدار (بسیار کم نمناک کنید)، مواد شوینده:( در لوسترهای بلوری فقط نم آب)

قبل از تمیز کردن لوستر این نکات را رعایت کنید:

1- برق لوستر را از کلید خاموش و قطع کنید و از یک منبع نور دیگر استفاده نمایید.

2- اجازه دهید لامپ‌ها و کریستال‌ها خنک شوند تا دست شما هنگام تمیز کردن نسوزد و به قطعه شوک حرارتی وارد نیاید.

3- یک پارچه ضخیم و قابل شستشو (مانند پتو) قبل از تمیز کردن روی زمین زیر لوستر پهن کنید تا اگر هر قسمت از لوستر روی زمین افتاد، نشکند و همچنین گرد و خاک فرش شما را آلوده نکند.

4- برای بالا رفتن از نردبانی استفاده کنید که به اندازه کافی مستحکم و بلند باشد تا هنگام تمیزکاری به قطعات فشار وارد نشود.

5- هرگز مواد شوینده را با هم مخلوط نکنید چون ممکن است باعث ایجاد بخارهای سمی شده و رنگ لوسترهای برنجی را سیاه کند.

تمیز کردن لوستر+لامپ و کریستال

تمیز کردن سریع لوستر با دستمال نرم نمدار

برای تمیز کردن از یک دستمال نمدار که آبدار نباشد استفاده نمایید، به صورت مستقیم شاخه ها را زیر آب نگیرید و با دستمال نمدار بدون هیچ مایع شوینده‌ای (موارد شوینده ممنوعه: وایتکس،الکل،سرکه و شیشه شور و موارد نظیر آن.....) لوسترتان را تمیز کنید؛ تا همیشه ظاهر نو و اولیه خودش را حفظ کند و با این روش نیاز به تمیزکردن‌های بسیار وقت گیر و سخت هم از بین می‌رود.

 تمیز کردن لوستر+لامپ و کریستال

نکات مهم هنگام تمیز کردن لوستر

 از مواد شوینده قوی و خورنده مانند وایتکس، الکل، پودرهای ظرف‌شویی و لباسشویی استفاده نکنید، زیرا مواد شوینده خورنده جلا و تازگی لوستر را از بین می‌برند و اتصالات را اکسید و تیره می‌کنند.

برای تمیز کردن یا دسترسی به هر دو طرف لوستر، آن را نچرخانید زیرا این کار باعث ضعیف شدن اتصالات لوستر می‌شود (ممکن است لوستر سقوط کند).

در صورت استفاده از نردبان، از ایمنی آن مطمئن شوید.

هرگز لوستر روشن را تمیز نکنید زیرا این کار موجب برق گرفتگی در صورت شکستن لامپ‌های لوستر می‌شود.

بهتر است قطعات کریستالی لوسترهای رنگ بلوری بی رنگ را به صورت طبیعی خشک کنید، زیرا به دلیل سختی آب ممکن است لکه‌های آب بر روی آن باقی بمانند.

توصیه نمی شود لوستر را دمونتاژ کنید اما حتما قبل از اینکه قطعات لوستر را از هم جدا کنید، از شکل کامل شده‌‎ی آن عکس بگیرید یا به مقالات روش مونتاژ در سایت لوستر تندیس مراجعه کنید تا بعدا هنگام سوار کردن دوباره، کمکتان کند.


سفارش آنلاین

نظر مشتریان
پیام شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی:
captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
whatsapp   instagram   telegram

قبل از نهایی کردن خرید، برای اطمینان از صحت قیمت ها با ما تماس بگیرید