چگونه لوستری متناسب با اتاقم بخرم؟

این موضوع اغلب اوقات بسیار گیج کننده است که لوستر چند شاخه برای فضای من مناسب است؟ در این مقاله ما در شرکت تندیس در نظر داریم تا شما را در انتخاب انواع لوستر مناسب برای اتاق‌های منزل‌تان راهنمایی نمائیم. در انتخاب لوستر نکات مهمی مانند: رنگ دیوارها، ابعاد اتاق‌ها و اندازه لوستر، ارتفاع مناسب برای آویز، قدرت لامپها و نورهای کمکی موجود در فضا....قابل توجه است؛ تحلیل چگونگی توجه به این نکات در انتخاب بهتر لوستر به شما کمک می‌کند. 

رنگ دیوارها

دیوارهای با رنگ روشن، تأثیر قابل توجهی در میزان بازتاب‌ها و جهش‌های نوری منتشر شده از منبع نوری در اتاق دارند و فضا را روشن‌تر می‌کنند، پس میزان نیاز به تامین نور را، به حداقل می‌رسانند. در صورتی که دیوارها و اثاثیه‌ی تیره رنگ باشند، به علت جذب نور ساطع شده، نیاز به تامین نور بیشتری برای روشن شدن فضا دارند. به طور معمول در جامعه رنگ دیوارها روشن است اما اگر دیوارهای شما تاریک است بسته به متراژ فضا از چند شاخه بیشتر استفاده بفرمایید. 

انتخاب لوستر+لوستر مناسب

رنگ دیوار و اثاثیه روشن 

انتخاب لوستر+لوستر مناسب 

رنگ دیوار روشن در کنار رنگ اثاثیه تیره برای محل کار 

توجه به اندازه اتاق‌ها و لوستر

یک لوستر، هر چقدر هم زیبا و چشم نواز باشد، اما اگر تناسب آن بسیار بزرگ‌تر یا بسیار کوچک‌تر از فضا باشد، نه تنها جذابیتی نخواهد داشت، بلکه به عنوان یک عنصر جدا افتاده در دکوراسیون شما تلقی می‌شود. توجه داشته باشید که در خرید حضوری، لوستر در میان تعداد زیادی لوستر دیگر قرار دارد و ممکن است به نظر زیاد بزرگ نرسد! اما در منزل لوستر به تنهایی روی سقف قرار دارد و جلوه بیشتری خواهد داشت. این موضوع درباره خرید آنلاین از روی عکس لوستر هم صادق است. زیرا لوستر کوچکتر از واقعیت به نظر می رسد.

از آنجایی که برای خرید لوستر اندازه های استاندارد و محدودی در دسترس است، با توجه به تجربه کاری برای اندازه اتاق های زیر لوسترهای با قطر مناسب به شما توصیه می شود:

اتاق های 6 تا 9 متری: لوستر قطر 20 تا 50 سانتیمتر

اتاق های 10 تا 20 متری لوستر قطر 65 و 70 سانتیمتر

سالن های بزرگ 30 تا 50 متری لوستر 80 تا 100 سانتیمتری 

 

ارتفاع مناسب برای آویز لوستر

در فضاهایی نظیر نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب و غیره به طور معمول، با ارتفاع 2.70 متر به بالا برای اتاق، رو به رو هستیم. لوسترهای بلند و آویز، برای سقف‌های با ارتفاع زیاد مناسبند. بهترین گزینه برای سقف 2.70 که به آن اشاره شد، لوسترهای آویز هستند و به هیچ عنوان مدل‌های سقفی را به شما توصیه نمی‌کنم؛ چرا که به علت ارتفاع زیاد، شار نوری بیشتری مورد نیاز است و لازم است منبع نوری، با سقف فاصله داشته، تا بتواند نور مناسب و روشنایی یکنواختی به فضا بدهد. اگر این فضا، از مساحت نسبتاً بزرگی برخوردار است و خصوصاً اگر پلانی به صورت مجتمع و مرکزی( مثلاً به شکل مربع) دارد، می‌توانید از لوسترهای شاخه‌ای بزرگ، که دارای لامپ‌های متعدد هستند یا لوسترهای آویز چند شعله، که حباب‌ها در ارتفاع‌های مختلف قرار گرفته‌اند، به منظور ایجاد تناسب و روشنایی بیشتر کمک بگیرید. البته بهتر است چند نور کمکی، نظیر آباژورها را هم جهت متعادل سازی نور محیط به کار ببرید.

انتخاب لوستر+لوستر مناسب

لوستر و (استند، دیوارکوب ست) به عنوان نور کمکی برای اتاق کودک 

ارتفاع مناسب و ایده آل، جهت نصب لوستر، به طور معمول در بازه‌ی 25-20 درصد فوقانی اتاق قرار دارد. به عنوان مثال برای اتاق مذکور با ارتفاع سقف 2.70، این عدد در بازه 92-74 سانتی‌متری بالای اتاق قرار می‌گیرد، اما اگر به هر علت، ارتفاع اتاق کمتر از 2.5 متر بود، پیشنهاد می‌کنم از لوسترهای آویز استفاده نکنید؛ چرا که باعث کوتاه‌تر دیده شدن ارتفاع سقف شده، و وسعت دید عمودی در اتاق را به چالش خواهد کشید. بهترین گزینه برای فضاهای با سقف کوتاه با ارتفاع 2.50 و کمتر، لوسترهای سقفی هستند.

انتخاب لوستر+لوستر مناسب

لوستر سقفی برای سقف‌های کوتاه

لوستر را در هر فضایی که می‌خواهید نصب کنید، باید دقت کنید از پایین‌ترین سطح آن تا کف تمام شده، چیزی بین (2.43-2.13 متر) فاصله رعایت شود. این فاصله باید به گونه‌ای باشد که حدود 30 سانت بالاتر از قد انسان باشد تا اصطلاحاً سرگیر نشده و مزاحم رفت و آمد نباشد. همچنین به گونه ای نصب شود که 15 سانتی متر بالاتر از درب اتاق قرار گیرد.

انتخاب لوستر+لوستر مناسب

انتخاب و نصب لوستر در ارتفاع مناسب   

لوستر مناسب اتاق غذاخوری

اگر لوستر قرار است در اتاق غذاخوری و بالای میز نصب شود، حتماً به تناسب میان لوستر و میز غذاخوری توجه کنید. لوستر اتاق غذاخوری نباید زیاد بزرگ باشد و بهتر است که قطر آن از 2/3تا1/2 عرض میز ناهارخوری، فراتر نرود؛ چرا که ناخودآگاه موجب اغتشاش تعادل بصری و در نتیجه ناهماهنگی فضا خواهد شد.

همچنین بهتر است لوستر این فضا حدوداً ( 92-76 سانتی متر) بالاتر از میز غذاخوری قرار گیرد تا علاوه بر روشنایی همه قسمت‌های میز، تناسبات بصری هم رعایت شود. این فاصله در مورد چراغ‌های آویز بالای کانتر و جزیره آشپزخانه هم صادق است. این اعداد برای سقف 2.4 متری کفایت می‌کنند، اما برای سقف‌های بلندتر به ازای هر 30 سانتی‌متر افزایش ارتفاع سقف (حدود 7.5 سانتیمتر) ارتفاع لوستر افزایش می‌یابد.

انتخاب لوستر+لوستر مناسب

انتخاب لوستر در ارتفاع مناسب بالای میز غذاخوری

 

 برای روشن کردن بهینه‌ی فضا، به علت مزایای فراوان، پیشنهاد می‌کنیم از لامپ‌های SMD –LEDو COB استفاده کنید؛ مزایایی همچون طول عمر بیشتر، شدت نوری بالاتر( 10 برابر لامپ‌های معمولی)، پخش یکنواخت نور، کاهش مصرف انرژی، کاهش حرارت تولیدی و ...

در اینجا باید ذکر کنم شرکت تندیس انواع لوستر (استند یا آباژور کنار سالنی ، دیوار کوب) به عنوان نور کمکی برای منزل شما تولید و قابل عرضه دارد. ما مفتخریم که در انتخاب روشنایی با تعداد شاخه مناسب لوستر کمک شایانی به شما نمائیم.


 


سفارش آنلاین

نظر مشتریان
پیام شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی:
captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
whatsapp   instagram   telegram

قبل از نهایی کردن خرید، برای اطمینان از صحت قیمت ها با ما تماس بگیرید